Beogradski izbori Vesti

DJB će prepoloviti cenu gradskog prevoza, za đake i studente će biti besplatan

Beogradski izbori

Beograđani plaćaju loš i neredovan gradski prevoz. Karte su skupe, a autobusi često pokvareni.

Cena mesečne markice za centralne gradske opštine je 3.000 dinara, dok je cena za prigradske opštine preko 5.000 dinara. Ovo znači da prosečno domaćinstvo za mesečnu kartu treba prosečno da izdvoji skoro 10% prihoda.

Dosta je bilo će reorganizovati kompletan sistem javnog prevoza, raskinuti ugovor za Bus plus i obračunati se sa korupcijom. Tako ćemo uštedeti dovoljno da se đaci i studenti voze besplatno, a zaposleni će plaćati markice duplo manje nego sada:  1.500 din mesečno u zonama 1 i 2, a  2.500 dinara mesečno u zonama 3. i 4.

Sva deca u osnovnim i srednjim školama i studenti će dobiti slobodan prevoz o trošku budžeta grada. Cenu njihovih karata će plaćati direktno GSP-u opštine u kojima njihova domaćinstva imaju prebivalište.

Decentralizacijom Beograda opštine će dobiti najveći deo poreskih prihoda te će moći da plate usluge prevoza za svoju decu. To što je grad odlučio da deci pruži slobodan prevoz ne sme da utiče na prihode GSP-a koji im pruža usluge i ima troškove za njih.

Socijalno ugrožena domaćinstva i nezaposleni će dobijati socijalnu pomoć za gradski prevoz koja će takođe biti prihod GSP-a. Isto važi i za penzionere. Time će javno preduzeće GSP dobijati prihode koji mu pripadaju na osnovu broja godišnjih karata i putnika. Subvencije će biti ukinute i GSP će postati održiv sistem koji će Beograđanima pružiti kvalitetan javni prevoz.

Ugovor za Bus plus nije objavljen. Iz ugovora do kog je došla Pištaljka građani ne mogu da saznaju vrednost ugovorenog posla, ali se može zaključiti da je Beograd na čelu sa Draganom Đilasom predao najprofitabilniji sektor gradskog prevoza firmama koje za taj posao dobijaju 8,53 odsto ukupnog prihoda.

Iz ugovora se ne vidi koliki je prosečni mesečni prihod od naplate karata, pa samim tim ni kolika će biti zarada konzorcijuma koji predvodi Apeks.

Gradska vlast na čelu sa SNS-om, baš kao i prethodna vlast pod DS-om, tajnim poslovanjem potkrada budžet i državnu imovinu što se na kraju odražava na kvalitet života i javnih usluga koje svi građani plaćaju.

Beograđani treba da znaju sve o Bus Plusu, mostu na Adi, jarbolima, fontani na Slaviji, o tome ko svake dve-tri godine ponovo asfaltira ulice, i ko dobija novac iz gradskog budžeta.

Kvalitetan gradski prevoz je osnovna potreba svih Beograđana i mora biti dostupan svima po cenama koje odgovaraju njihovim primanjima i koje mogu da plate. Politika DJB je da štiti interese svih građana, ne privilegovane partijske manjine. Nisu svi isti. DJB će vratiti Beograd Beograđanima.